Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

May 18, 2013

mahasiswi to be

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful


hai assalamualaikum. alhamdulillah keputusan upu keluar semalam. walaupun aku tau mama tak berapa seronok dengan result upu ni sebab mama sangat mengharapkan yg anak dia dapat masuk uia. aku pulak sebenarnya memang tk mengharapkan sangat uia ni. sebab aku tau kelayakan nak masuk sana agak tinggi ehmm bagi yang amik course medic, dentistry dan farmasi lah. masa apply upu dulu pun aku dah usha baik punya asasi sains kt uitm ni. okeh lupa nk bgtau aku dapat uitm asasi sains. aku apply asasi ni second choice lepas uia. aku siap google lagi tempat dia. ohh rupanya kat puncak alam. aku dah syok dahhh yeah, boleh balik tiap minggu hehehe. 


dalam tempoh nak tau result upu tu aku dibelenggu dilemma cehh! aku nak sangat masuk palam, sebab aku baca blog2 dia macam best gila. baca blog2 pasal uia plak.. best gak tp complicated sket sbb antarabangsa kan. lepastu aku dapat matriks plak. macam2 lah, aku dah tktau mana satu pilihan yg terbaik. tapi memang kuat hati aku katakan nak sangat palam ni. semua warganegara hihihihi.. 

last2 aku dapat result upu, uitm asasi sains. ya Allah aku jerit 'alhamdulillah..!!' pastu baru bagitau mama aku dapat uitm. mama senyum je sebab aku tau mama nak aku masuk uia sebenarnya. bila aku cakap asasi sains tu oke ape semua baru lah mama oke sket. tapi mama still harap kawan baba boleh tolong dapatkan tempat kat uia. then aku jujur dekat mama, aku cakap 'takpelah ma.. angah suka dapat uitm ni'. 

aku tak buat istikharah sebab aku yakin dengan keputusan aku. aku taknak ade fitnah dalam istikhrah. sebabnya, syaitan juga boleh datang dalam tidur kita dan membolak balikkan hati. ni aku ade baca dalam web lah pasal solat istikharah. boleh lah carik kat google cara nak solat istikharah. baca betul2 ye :))

akhir kata, aku tak sabar nak bergelar roomate bellaji hahaha. alhamdulillah aku dapat course uitm sama dgn bella. sukanye sukanye..! okeh, cuti aku hampir tamat. goodbye puncak jalil huuuu.. and hi puncak alam hahaha ! mahasiswi-to-be

No comments:

Post a Comment