Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

December 6, 2012

a day at terendak

 In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

assalamualaikum, sorry for the delayed post. aku tak berape nak ade mase yang lapang untuk pegang lappy, sebab kena berebut dengan dua lagi adik2 lelaki aku yang sudah bebas berlari. dorang ni pun baru je habis upsr dan pmr :( 

weh rindu gila lah dekat terendak, lebih2 lagi isi2 perutnye. alhamdulillah, aku dapat gak pergi terendak tahun ni. kiranya, every year aku pergi terendak lah even just once a year. nasib baik lah adik aku yang baru habis pmr tu amik ujian ukkm dekat terendak. mungkinkah itu jodoh? hahaha 

meet my best best friend: Nur Fatehah bt Zaharim
disebabkan aku keseorangan di bumi Terendak. so aku amik Teha kat rumah dia. thanks Teha sebab sudi teman aku yang bagai melukut di tepi gantang niii *harap bm spm aku A !!



alhamdulillah, aku berpeluang solat di surau Al-Isyra'
lepastu, kitorang solat kat surau Al-isyra. wahhh rindunye nak solat jemaah kat sini. dengar soal jawab bersama ustaz Tony. sembahyang tengah2 sebab nak dapat kipasss


meet my ex-classmate iekyn sabri :)
suddenly received call from iekyn sabri. dia kata dia tak balik lagiii and i'm so excited to meet another terendakian's. yeay saye berpeluang untuk sign and buat ucapan atas uniform iekyn, so that iekyn should not forget me!!


my block from form1 until form3

yeay En. Tapa!! sihat macam selalu :)
yeah, do not feed our monkeys, they'll be more agresif
kelas tyme form3
it's suppose to be my class too ;'(
lepas tu, kitorang  jalan2 cari monyet. ohh itu sangat tak memasal. sambil2 tu, berceritalah ape berita terkini. cikgu ni dah kahwin ke, cikgu ni handsome ke, dia ni couple ke dia ni clash ke, dia ni pandai ke dia ni pelik ke.. and so and so and so on. sambil makan pisang goreng yang dibeli di tepi jalan sebelum sampai terendak, dan menghirup air tebu yang manis bak sugar cane 


rajinnye teha tolong mak dia :)
lepas beberapa jam aku culik dia ni daripada pangkuan keluarga dia, aku pulangkan balik. hahaha. hampir pukul 6 petang, so aku terus hantar teha kat pasar malam sg. udang suruh dia tolong mak dia menjual pulak. *padahal teha memang berniat nak tolong mak dia :)

aku nak beli laksam mak teha, tapi betapa murahnye rezeki aku mase tuuu mak teha bagi 2 bungkus laksam dan 2 bungkus nasi lemak secara PERCUMA! baiknyeee semoga rezeki mereka dilipat kali ganda oleh Allah swt *alhamdulillah, terima kasih ya Allah, i love you Allah !

i always love you 25th :)

dear Teha, thanks for the memory of 2012