Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

August 25, 2013

S.U.C.C.E.S.S

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

kejayaan tak datang sendiri tanpa usaha . bak kata pepatah " yang bulat tak datang bergolek, yang pipih tak datang melayang" betul ke? harap maaf dah berapa lama tinggalkan subjek BM. 

walaupun aku tau pepatah ni, tapi aku selalu mengharapkan kejayaan tu datang dengan sendirinya. aku sedar usaha aku tak sehebat mana. jadi, apa yang takat aku usahakan, takat tu lah Allah bagi kat aku. 

mungkin kita nampak orang lain pun sama je usaha ciput cam kita tapi lebih berjaya daripada kita. ada plak yang usaha dia kita tak penah nampak pun tapi berjaya. melampau-lampau plak tu kejayaan dia. senang2 kita assume dia pandai semula jadi.

berdasarkan kajian memang ada pandai semula jadi ni. tapi ade yang cakap kalau tk belajar tak pandai. salah3! sebab manusia yang pandai semula jadi ni wujud cuma kalau dia tk belajar dia kurang ilmu. 

so kita yang biasa2 ni.. yang tak pandai semula jadi ni kena lah rajin daripada yg pandai semula jadi tu. sebab, RAJIN mengatasi PANDAI! goodluck for me and all of you out there. sama2 kita menuju kejayaan! 
xoxo

No comments:

Post a Comment