Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

August 31, 2011

buka puasa di rumah cikgu Nasri::


make way please. i wanna tell you a story..
aku ceriter berdasar kan gambar rajah dibawah je lah.. pendek sikit. and semoga korang sumer happy la baca ye. (rasa macam kanak-kanak tadika sebab ade gambar dan jalan cerita.) HAHAHA
Cikgu Nasri, papa kepada homeroom Loyal.
 last bukak puasa kat maktab, cikgu ajak kitorang buka puasa kat rumah dia. 
nasi hujan panas , ayam masak merah , kuah dal , murtabak , kuih lapis
dan buah tembikai. tidak lupa air sirap!
mengiurkan menu dia kan?? sedap la gak makanan hari last day tu.
sementara tunggu cikgu nasri and the boys balik dari tesco untuk beli bahan2 kek batik, cikgu azila jemput kitorang masuk rumah dia. ( sebelah rumah cikgu nasri) tengok citer Daddy's day care dengan Upin dan Ipin. teringat plak kat adik aku Balqis. dia fanatic dua budak botak tu!

lepas makan dan solat, kami start nak buat kek batik: resipi Meera.
ariff macam diminati ramai di situ. or sekadar nak enter frame.
Meera yg berbaju purple sedang busy tu.. aku pun tolong gak tau. tolong
pecahkan biskut marie. HAHAHA
muka aku nampak bengkek semacam kan?? nak tau kenapa..
makhluk "comel" purple ni lah punye hal. dari mane dia muncul pun aku tak tau. haih~
aku tengah asyik memecahkan biskut marie dengan penuh feel dan gaya tersendiri.. tiba2 je ade orang geli kan pinggang aku. aku baru je nak maki hamun, sekali aku toleh belakang.. takde orang. haih~ mane ade hantu bulan puase ni. aku teringin plak nak pandang bawah.. sekali makhluk purple tersengih macam kerang busuk kat aku. hah.. senyum la balik. aku kenal kau ke?? :p (aina pun tak suke budak ni)
best gak la malam tu.. sebab kitorang tengok citer Gamer kat HBO, makan kek batik , online facebook , main mercun and tak lupa, mase tu kitorang pulon siapkan buku agama!



No comments:

Post a Comment