Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

October 12, 2015

who am i now?

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

so, who am i now? pernah bercita-cita nak jadi arkitek lah, doktor lah.. dentist lah.. lepastu last minute tukar cita-cita nak jadi optometri. apakan daya, rezeki aku bukan disitu. aku tak dapat  result yang gempak untuk jadi seorang doktor atau optometri. jadi aku pilih untuk sambung belajar apa yang memang aku suka dari kecil lagi.

aku pilih arkitek jugak, aku dapat interview arkitek dekat uitm shah alam. tapi aku fikir, bangunan semua sedang membangun, nanti aku dah habis belajar aku nak design bangunan apa? hahaha.. so aku juga pilih industrial design. aku dapat interview dekat UTM dan UPM. interview pertama yang aku hadir ialah UTM. aku kena melukis apa yang aku nampak kat luar dan lukis apa-apa yang terlintas kat fikiran, lepastu interview dengan cik tat. tak tahu kenapa, the way cik tat approach and talk about design membuat kan aku nak masuk UTM. aku nak sangat masuk UTM. tapi ikut pilihan upu UPM atas sekali, baru UTM. so kalau aku lepas kedua-dua interview ni aku akan dapat masuk apa yang aku pilih atas sekali. aku pun ambik keputusan tak pergi interview ke UPM dan berharap sepenuhnya kepada Allah supaya UTM terima aku.

dan alhamdulillah, aku diterima masuk ke UTM. aku suka sangat belajar dekat sini. aku suka sangat apa yang aku belajar sekarang ni. alhamdulillah aku dapat dekan untuk kedua-dua semester tahun pertama pengajian dan dapat tajaan biasiswa JPA. so who am i now? i am industrial designer first semester, second year student. what ever you want to be, just be the best!

No comments:

Post a Comment