Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

January 27, 2013

Allah Maha Adil

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

berani kerana benar, takut kerana salah. setelah macam2 masalah yang aku hadapi dengan manager baru ni aku still bertahan nak kerja kat papa john's lagi. parents aku pum pelik dengan aku. ape yang special sangat papa john's ni. 

first masalah aku pasal duit cashier. bergaduh plak dengan manager tu sampai menangis-nangis. tapi besoknye datang kerja jugak. sebab ape aku datang? sebab aku benar, jadi aku berani datang lah. 

dan baru-baru ni duit cashier shot lagi. manager besar cakap bukan salah aku so aku tak perlu bayar. alih-alih petang tu manager besar takde, si manager baru tu cakap aku kena bayar gak. nahh amik lah duit aku ni nak sangat aku bayar kan. 

besoknye aku datang kerja jugak sebab aku benar. dan betapa Allah tu Maha Adil, si manager baru tu cakap manager besar tu suruh pulang kan balik duit Wanie. hmm.. Wanie hahaha. time tu aku rase cam nak gelak je depan muka dia. tapi aku jage aib dia, aku cakap takpelah tak kisah. 

malam tu dia bagi aku makan nasi goreng serai. dia memang baik, tapi dia manusia jugak. manusia ade hati, hasad dengki, nafsu. tapi kalau hati tu kita jaga dengan solat, dengan ilmu maka bersihlah hati kita. jaga hati jaga iman, selamat beramal :)