Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

January 27, 2012

Chinese New year in PD part 2

make way please. i wanna tell you a story..
yeah! kita sambung balik episod cerita aku yang tertinggal hari tu. mesti ramai orang ingat aku lupa kan ?? ramai betul orang yang merayu-rayu ,meronta-ronta , dan ade yang teresak-esak suruh aku buat sambugan pasal Chinese New year in PD.hahaha *okey, dah.. lap hingus tu! aku nak cerita ni :P

kepada budak2 Terendak, sape yang ingat Ilham Resort ni?


oh, aku tak tanya yang ni..

pintu gerbang ni, ingat?

yeah! Rumah Api Tanjung Tuan!!  betul, 10 markah untuk anda!
seawal pagi pukul 8, (awal lah tu kan?) kami plan untuk pergi ke Rumah Api Tanjung Tuan. dekat sangat dengan tempat penginapan kami. so, kami semua jalan kaki je ke sono..

sesiapa yang dah amik UPSR atau bakal amik (12 tahun ke atas) kena bayar RM 1 dekat  Pak cik tu.

Rumah Api!! api.. api..
setelah penat mendaki bukit Tanjung Tuan ni, maka sampai lah kami di sebuat tempat yang diberi nama Rumah Api Tanjung Tuan. (macam tengah buat cerita hikayat plak!)


sape punye kereta tu? tak aci betul!! mesti ketiak dia tak basah..


se-mail.. *smile (spot baba)

orang kata, Balqis macam kakak kecik2
Rush macam.. (abaikan)
Amira macam aku kecik2
tiba-tiba rasa nak bagi tau pasal orang kata. tiba-tiba ye..

sama tak?

ade bendera NS dan Melaka, sebab Tanjung Tuan ni kat sempadan
sebelah kaki anda boleh pijak tanah NS, sebelah lagi pijak tanah Melaka. kalau tak ade kaki, boleh cuba tangan.. *lebih bermakna, sebab dapat pegang tanah tu hahaha




lepas dah penat bergambar, kami terus kan perjalanan untuk turun bukit plak. sign board kat tepi tu dah bagi amaran : tahap mencabar dan mengambil masa selama 45 minit untuk sampai ke pantai Tanjung Tuan. *sign board boleh bagi amaran, jangan buat main kat sini.. 


maka bermula lah cabarannya.. :P



 setelah meredah onak ranjau yang berduri, maka kami pun sampai ke tempat destinasi yang dituju :

terima kasih ye adik2 sebab jadi model i ..





memori Terendak, aku semat kan di pasir pantai Tanjung Tuan (jiwang la plak)

muka keletihan
semua orang dah tak bermaya dah muka tu, selepas kena daki balik bukit tu . kulit dah jadi hitam, mengalah kan anak toleng. (a.k.a keling) atau nama yang lebih sopan, anak India. (sebab hitam)


omey omey monyet tu menyusu kan anak dia
time nak turun dari bukit Tanjung Tuan, i spot a monkey and it's baby. so adorable, and suweet.. *sorry lah, gambar tak clear. maklumlah, camera i memang " DSLR punnn "

meet Edilya (pink shirt) ketua segala budak2

petang tu, semua orang pengsan. dari yang tua.. sampai lah ke budak. semua nye dah tak sedar kan diri. eh, jangan panik! maksudnye kami semua tidur sebab kepenatan. no swimming, no kayak!

malam baru lah kami keluar. sebab lapaq!

Rafi pilih makanan dengan begitu khusyuk 

"kau cakap pasal aku he??" 

pelahap!!
keesokan paginya, kami pergi ke Blue Lagoon dengan berjalan kaki. rasanya, sejak tidur dekat resort ni kami asyik mengamalkan berjalan seribu langkah satu hari. mesti PM bangga gila lah!

aku konfius lah, beg plastik tu sape pnye? rasanya Rafi ( tengah try baju yang tak kan dibeli tu)

Rush (yang angkat ketiak tu) berbangga nak terima beg plastik. tu yang buat aku konfius tu. tapi dah alang2 aku dah candid, letak je lah dalam post ni..

otw back home: jumpa lagi monyet. *macam ade jodoh je..

baba and mama
 
lepas tu, kami pergi ke pantai lagi..

main kayak lagi dan kali ni kami main bola tampar plak!

tepat pukul 12 tgh kami pun check out berjemaah.. (dengan family mak uda)
tapi, dalam aku sedang bergembira.. ade gak yang sedang bersedih. kawan baik aku, baru saje kehilangan mak dia. time tu, aku sorang2 dalam bilik sebab nak buat homework lah kononnye.. lepas tu, aku terus call dia dan tenangkan dia. nasib baik aku masih berwudhuk (baru lepas solat). aku terus capai handphone mama untuk baca kan Yassin kat mak dia. oleh itu, mari lah kita bersama-sama sedekah kan Al-Fatihah buat mak Hafizah yang telah meninggal pada tanggal 21 Jan. 2012. Al-Fatihah..