Powered By Blogger
Hello peeps! welcome to nur syazwani saffa's oficially blog~

August 25, 2011

dugaan ketika pulang raya~

make way please. i wanna tell you a story..
yeah~ akhirnya aku di rumah, alhamdulillah. nak taubetapa susaahnya aku nak balik kali ni. awal-awal tu aku dah bagi nama kat BWP untuk tiket bas. tapi, baba cakap dia nak amik pastu terus pegi SP. aku okeyh je.. then tetibe je baba ngan uncle Mat No' ade kerje malam tu.. aku tanak la balik hari jumaat. kalau aku balik hari Khamis malam pun da tak de orang nak buka posa ngan aku, means that i'm alone la dekat the worst place ni. gila~~
so.. aku suruh la Cikgu Nasri beli kan tiket bas untuk balik.unfortunately, mase buka posa kat rumah beliau.. dia cakap yg dia tak beli lagi tiket bas kat aku. sedangkan, besok tu nak balik. mase kat sekola plak, diorang dok citer2 pasal balik. aku cakap lah kat depa " aku tak sure lagi balik bila. takut tiket bas habis la mase aku gi Kemunting nanti." pastu classmate aku prihatin dan sangat baik. dorang cakap  "tumpang la sir. kitorang pun naik ngan sir Rasyidi." aku cakap, " alaa.. nanti aku sorang je pompuan yang ayu..(tambah je ni) " dorang cakap, " Saffa, kalau malu tak ke mana la kau. duduk la kau kat sini.." ayat tu dah buat aku cuak! ye terima kasih sebab sudah mencuakkan aku! so, apelagi!?? setuju je la..
aku duduk kat depan nagna sir. giler ke kalau aku dok blakang ngan jejaka2 idaman tu?? jadi sandwich la aku.. dan akhirnya, selamat la sampaikat Sg. Buloh dimana, aku diturunkan sama ngan Arif. tunggu mama datang sampai sejam sebab jammed!! btw, its okay la.. sebab aku akhirnya da ade kat rumah!!

No comments:

Post a Comment